Как изчислявате възвръщаемостта на инвестициите на вашата инвестиция в интернет маркетинг?

Как да оценим резултатите от инвестициите в Интернет маркетинг ? Логичен въпрос, който трябва да бъде зададен преди започване на промоция. Ще ви кажем как независимо да изчислите възвръщаемостта на инвестициите на рекламните инструменти и да избегнете грешки.

Най-благоприятната ситуация: имате инсталирани анализи от край до край. В този случай вероятно притежавате всички данни за рентабилността на онлайн промоцията. Но това е в идеалния случай =) На практика често се сблъскваме с факта, че компаниите нямат точни данни и трябва да се изчисли възвръщаемостта на инвестициите на промоцията. Какво да направите в такива случаи?

За удобство на тези изчисления създадохме калкулатор в Excel, който бързо извършва необходимите изчисления. Трябва само да замените първоначалните си данни в жълтите клетки и всички необходими показатели ще бъдат изчислени автоматично.

Как изчислявате възвръщаемостта на инвестициите на вашата инвестиция в интернет маркетинг?
Как изчислявате възвръщаемостта на инвестициите на вашата инвестиция в интернет маркетинг?

Как изчислявате възвръщаемостта на инвестициите на вашата инвестиция в интернет маркетинг?

Стъпка номер 1: разберете основните показатели
Ще трябва да въведете следните показатели:
средна поръчка за покупка
марж на продажба
реализация на уебсайт (% от общия брой трафик)
конверсия към продажба (% от продажбите от общия брой потенциални клиенти)
По правило предприемачите имат данни за среден чек и марж, но преобразуването на уебсайтове и продажби може да бъде трудно.


Ами ако нямате точни реализации? Започнете от средните стойности за вашата сфера. Но можете да разчитате на тези данни, ако продажните качества на сайта и работата на отдел продажби също съответстват на нивото на конкурентите. И ако използваемостта е куца или мениджърите не изпълняват лошо заявките, тогава трябва да бъдете много внимателни, като разчитате на средните стойности за индустрията.

Предлагаме да зададете минималните стойности: 1% конверсия на уебсайт и 20% от олово до продажба (т.е. мениджърите затварят 2 сделки от 10 кандидатствали клиенти). Но в близко бъдеще не забравяйте да подобрите сайта и да изпомпвате отдела за продажби.


Стъпка 2: Изчислете жизнения цикъл на клиента


Трябва да изчислите LTV – жизнения цикъл на клиента. Този индикатор се различава за различните видове бизнес и когато се изчислява възвръщаемостта на инвестициите на промоция, е важно да се вземе предвид и тази цифра. Трябва да знаете каква част от клиентите правят повторни покупки и средния брой покупки, които клиентът може да направи.

Тези данни са лесни за намиране в CRM системата.