Онлайн магазинът – път към електронната търговия

Създаването на онлайн магазин е ново начало за всеки бизнес. Това е еднакво валидно и когато говорим за познат бранд с асортимент от хиляди продукти, и за сайтове – визитки на архитекти, дизайнери, фотографи и други специалисти на свободна практика. Специалистите по изработка на онлайн магазини ще ви предложат платформи с опции за персонализация или индивидуални решения, които обаче са по-скъпи и по-трудоемки. В интернет ще прочетете всякакви съвети, които звучат объркващо. Ето защо в статията ще се опитаме да отговорим на основните въпроси.

Избор на подходяща платформа

Най-често е-магазините са базирани на платформата WordPress, на специлизирани системи за магазини като Opencart, Magento, Prestashop и други, или представляват уникални софтуерни разработки създадени специално за вас с интегрирани програми за складова наличност, обработка на плащания и други специфични за вашия бизнес функции и инструменти. Като световен лидер в създаването на сайтове, WordPress е интуитивна платформа, която непрекъснато се усъвършенства от хиляди програмисти. След като закупите домейн и я инсталирате, можете веднага да пристъпите към избор на тема, шрифтове и да структурирате менюто и страниците на сайта. С инсталиране на добавката WooCommerce, вече имате и функционалностите на стандартен онлайн магазин.

Онлайн магазинът - път към електронната търговия
Онлайн магазинът – път към електронната търговия

Допълнителните функционалности се инсталират и настройват отделно, например за защита от СПАМ, за обработка на различни видове разплащания и връзка с платежни системи, абониране за бюлетин с имейл, социални бутони и други. Добрата новина е, че повечето IT специалисти са наясно с WordPress и програмния й език, така че при нужна лесно ще намерите помощ.

Ако търсите цялостно решение на момента, сред опциите изпъкват посредническите услуги на Shopify или Etsy, както и гигантите Amazon и eBay, където може да се регистрирате и да продавате наравно с останалите търговци. Минусът е, че тези платформи удържат процент от печалбата и налагат такси, за да се издържат. Плюсът е, че не мислите за техническите и дизайнерските аспекти на сайта, а се концентрирате единствено и само върху продажбите.

Бързина, функционалност и естетика

Бързата изработка на онлайн магазини обикновено означава компромис с качеството, а това не е нещо, което бихте искали. Защо? В мрежата съществуват милиони сайтове. Ако вашият се зарежда бавно, сложен е за ориентиране и не дава достатъчно информация на клиента, той просто ще се прехвърли на друга страница. Затова инвестирайте повече време и средства, за да сте сигурни в техническите характеристики, особено сигурността на разплащанията и защитата на данните от потребителските акаунти.

Помислете и за визията на сайта – хубави снимки, четими шрифтове, визуална свързаност между елементите. Така е по-вероятно потребителите да прекарат повече време във вашия сайт, съответно – шансовете за покупка са увеличават. Хората ще ви се доверят още повече, ако им предоставите допълнителна информация, секция с Често задавани въпроси, любезна и адекватна клиентска поддържка.